Kdo chce být úspěšným internetovým (a vlastně i jakýmkoliv jiným) obchodníkem, musí mít nejen něco určené k prodeji. Tento musí mít rovněž někoho, komu by to nabízené mohl prodat. Ať zkrátka uvažujeme jakkoliv, musíme nevyhnutelně dospět k závěru, že jsou zákazníci pro prodejce jakéhokoliv typu nezbytní. Protože jsou to oni, kdo tu utrácejí peníze a dávají tedy obchodování skutečný smysl.
Pokud se bavíme o internetovém obchodování, je zde otázka získávání zákazníků komplikovaná hlavně tím, že uživatelé internetu, kteří by se mohli potenciálně zákazníky nějakého toho e-shopu stát, nejednou k tomuto nenajdou cestu. Internetový obchod se totiž může často ztratit mezi spoustou dalších nabídek, které se na internetu objevují, a když mu nepřeje štěstí v podobě přízně ze strany internetových vyhledávačů, které by ho pomyslně strčily lidem až pod nos, vypadá to dost zle.
A co když je údělem něčího internetového obchodu právě taková anonymita, co když se na něj nemá veřejnost, jak dostat? Pak se mu musí pomoci právě tím, že se stane dokonalejším z pohledu parametrů posuzovaných internetovými vyhledávači.
Zkrátka a dobře bývá potřeba SEO – e-shop se díky ní přizpůsobí ideálu, který internetové vyhledávače očekávají, a je logické, že je potom právě taková nabídka vyhledávačem nabízena hledajícím lidem na výhodné pozici, kde není problém ji najít. A taková dostupnost zaručuje, že se na dotyčném webu objeví daleko více lidí než před započetím optimalizace.
A co cena SEO? Samozřejmě i tu musí brát obchodník na internetu v potaz, protože v našem světě všechno něco stojí. Ale je logické, že vybírá-li si podnikatel mezi bankrotem a investicí do zviditelnění jeho nabídky, vybere si právě optimalizaci i s její cenou. Která se pak díky vyššímu obratu a ziskům dotyčnému vrátí.
Kdo tedy svůj e-shop optimalizuje, stane se úspěšnějším. A jen to dává kdejakému podnikání naději na existenci.